ELLE EST ICI!

Igår snackade vi lite med en fransk kille i vårt dorm och bestämde att vi skulle gå ut och äta senare. Det hörde en gubbe i dormet varpå han ansåg sig inbjuden också. Det hela slutade med att han bjöd med en tjej till så hela vårt dorm gick ut tillsammans och åt lokal mat på en soda (typisk mat, lokal billig restaurang). Massor av mat åt vi också så vi rullade hem efter det och lade oss ett par timmar.

Mitt i natten igår tog jag och Stina vår första Uber någonsin till flygplatsen i San José. Vi hade turen att åka med en gullig fransk gubbe så jag fick öva på franskan (herregud vad kaos min hjärna blev av att försöka prata franska nu när spanska varit prio 1 i ett par månader, slängde in lite "para" och "con" mitt i allt och kunde för mitt liv inte komma på vad "här" heter - det bara snurrade "aqui" hela tiden innan polletten till slut trillade ned). Sedan kom hon. Med två ryggsäckar i olika nyanser av blått, nytt kort hår och det bredaste smilet jag sett på länge (förutom hos han som ville gifta sig med Stina). Jag grinade en skvätt av lycka och sedan ringde vi vår nya franska polare och åkte hem till Pangea för att sova ett par timmar innan vi imorse packade ihop oss för att bege oss till Puerto Viejo på östkusten. Fem timmar buss senare landade vi i ett varmt Karibien och hittade ett härligt hostel med bra kök och wifi nära stranden och en affär så allt känns bra!