CUSCO - PUNO AND CHEAP FRUIT SALAD

Igår hade vi en lugn dag (läs bakisdag, vi sov ca 3 h eftersom vi på något vis lyckades med konststycket att komma hem kl 05) med fotofixande, bloggskrivande, souvenirshoppande, laundry day, packande men framför allt gick vi och käkade sen lunch/tidig middag på den vegetariska restaurangen Green Point som ligger i hippie/konst/flumområdet San Blas och JÄVLAR I MIG vilken mat. Vi räknade det som en sen födelsedagsmiddag för mig och lyxade med guacamole och hemmagjorda majschips till förrätt, jag fick mig en glutenfri quinoaburgare med sötpotatisfries, Stina fick en gigantisk portion lasagne och sedan delade vi allihop på en raw halloncheesecake och en chokladmousse. Efter det rullade vi hem mycket nöjda och glada. På kvällen lämnade vi igen sovsäckarna och hustlade vi till oss $20 som vi är rätt säkra på att vi betalade i deposition men som agencyn är rätt säkra på att vi inte betalade. Hur som betalade vi 35 soles i oannonserade hittepåavgifter på treken och dessutom fick vi inte åka zipline så jag och Stina bestämde oss helt sonika för att ta pengarna och gå till slut för att de var så omedgörliga. Sedan köpte vi två gigantiska mango, sex granadilla, en passionsfrukt, två bananer, två kiwi och ett äpple för 30 kr och gjorde en gigantisk fruktsallad till kvällsfika innan vi lade oss tidigt för att försöka ta igen gårdagens förlorade timmar. 

Idag packade vi ihop det sista, tog en taxi för 4 soles till busstationen och tog en buss till Puno. Här kommer en lätt irriterad fråga: VARFÖR ljuger de om allt hela tiden? 
Nej men jag ser ju att tanten före mig betalar 15 soles för samma resa varför ska jag då betala 25?
Nej men du sa ju nyss att bussen går kl 9.15 och på biljetten står det 10? 
Nej men vad är det här för hittepåavgift på 1.40 soles som du inte sa något om?

BU. 

Hur som var det en fin bussresa genom Perus landsbygd, längs dalgångar via små byar och över vidsträckta majsfält. När vi kom fram checkade vi in och käkade middag med en israel och två tyskor Stef och Sanne träffat längs vägen förut. Imorgon ska vi utforska öar! 

#1 - Anders W

Trist att det ska vara så oredliga med pengar. Finns väl nån sajt tripadvisor eller liknande där man kan ge de några tistlar?